Turist i egen by: Agder naturmuseum og botaniske hage

På slutten av dagen besøkte vi Agder naturmuseum og botaniske hage på Gimle gård. Jeg har gledet meg så mye til å dra dit igjen. For meg var det lenge siden jeg har besøkt naturmuseumet og den botaniske hagen, sist gang var jeg der med klassen på ungdomsskolen så det er virkelig lenge siden.

Utstillingene hadde temaene: “fra istid til nåtid” og “fra hav til hei” i tillegg til “mineraler og bergarter”. Botaniske hage består av innendørs og utendørs blomster og planter. Noen planter fra uteplassen:

Løytnantshjerte

De hadde utstillinger av kaktus og andre sukkulenter i et stort veggdrivhus! Jeg ble kjempeglad for jeg er jo så glad i kaktuser og sukkulenter. Da ble det mange bilder av alle de ulike sortene.

Ekte småkryp i terrarium! Kravlende kryp altså. Tarantella, store biller og mark.

Hvor tøff er du?

#turist #kristiansand #agder #natur #museum #botaniske #hage #gimle #turistiegenbykrs #VisitKristiansand

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg