Oppskrift: Ostekake med Oreo

I går kveld viste jeg frem på bloggen hva slags kake som ble laget til bursdagen min. Jeg har gledet meg til å dele oppskriften på verdens beste ostekake med Oreo. Jeg må si at den var så god! Denne oppskriften er beregnet til 10 porsjoner og tilberedningstiden er 20 minutter + kjøling 3 timer. Husk å sette av god tid til å lage denne herlige og fantastiske kaken.

Du trenger:

♥ 1 springform, 23-25 cm
♥ 240 g Oreo-kjeks
♥ 350 g Philadelphia Original
♥ 100 g sukker
♥ 2 ts Freia Vaniljesukker
♥ 2,5 dl gresk yoghurt
♥ 3,5 ts gelatinpulver
♥ foodprosessor
♥ kjøkkenkniv
♥ skjærebrett

Til pynt: Friske jordbær eller bringebær. Litt ekstra Oreo-kjeks i grove biter.

Slik gjør du:

1. Ha 160 g av Oreo-kjeksen i en foodprosessor og kjør det til fine smuler. Tilsett smeltet smør og bland sammen.
Her har jeg gjort noe annerledes: Jeg brukte kjøkkenkniv og skjærebrett til å hakke/knuse Oreo-kjeksene. Da fikk jeg myke klumper (når kaken er ferdig).

2. Trykk blandingen ned i bunnen av en 20 cm springform. Grovhakk de resterende 80 g med kjeks og sett dem til side.

3. Smelt gelatinpulver som anvist på pakken.

4. Pisk sammen Philadelphia, sukker og vaniljesukker til en jevn blanding. Rør inn gelatin og yoghurt. Vend inn de resterende Oreo-kjeksene og hell alt over kjeksbunnen.

5. Settes til avkjøling i kjøleskap i tre timer eller til kaken har stivnet. Pynt med jordbær og Oreo-kjeks før servering.

Oppskriften er hentet fra Philadelphia sin nettside. Håper det smaker! Slik ble min kake ferdig pyntet:

#mat #matoppskrift #kake #oppskrift #oreo #ostekake #bursdag

9 kommentarer

Siste innlegg