Starten på et nytt planteprosjekt

I dag morges var jeg ute i hagen og stelte i stand planteprosjektet. Jeg fant frem plantejord, en hagespade og et par plasthansker. Så gikk jeg inn og tok med meg de frøposene vi hadde, to tomme melkekartonger og tre plastkopper ut. Her skal det plantes og i år er dette starten på et nytt planteprosjekt. Det er alltid så spennende å dyrke frem sine egne planter og grønnsaker, så hvert år mellom våren og sommeren, har jeg blitt fast bestemt å plante noe selv fra bunnen av.

Dette sådde jeg: Solsikke, tomat, agurk og spinat. Det som er så rart er at noen av frøposene til agurk og spinat har gått ut på dato for fire – seks år siden. Vi får håpe at plantingen går (da sannsynligheten å spire er ganske liten!).

Til venstre har jeg sådd 6 solsikkefrø og til høyre 5 tomatfrø.

Koppen til venstre har jeg agurk 3 stk og spinat 6 stk pr kopp = 12 stk til sammen. Det er sylte- og hermetiseringsagurk (har plantet dette før).

Siden jeg hadde tatt frem plantejord, skiftet jeg i samme slengen nytt jord til kaktusen. Den står nå ute i sola.

#april #våren #plante #agurk #solsikke #tomat #spinat #planteprosjekt #frø #blomster #planter #kaktus #hage

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg