Et kjapt 17. mai-innlegg

Hipp, hipp, hurra for Norge! I dag, 17. mai, skal vi alle feire Norges nasjonaldag. Hele Norge er pyntet i fargene rødt, hvitt og blått. Flaggene skal heises høyt opp og i byen vår ser vi mange tusen flagg vaie i vinden. Nasjonalsangen skal synges. Ikke glem å vifte med flagget! Dette er en dag vi pynter oss litt ekstra med finklær. De aller fleste kommer til å gå i bunad og dress. Heldigvis er det ikke for varmt til å gå i finstasen og det fine været i Kristiansand blir hele dagen! Jeg er så glad og takknemlig for det perfekte foto og ute været.

Skole- og borgertoget stiller opp til venstre.

I dag skal jeg se skole- og borgertoget. Alltid gøy å se mange kjente fjes i toget hvert år. Jeg har med meg kamera og skal være “fotograf”. Må først finne ut hvor jeg skal stå. I år stiller skole- og borgertoget opp igjen ved Torvet. I fjor og året før det igjen stilte de seg nede i Tresse da det var masse bygging av nytt parkeringshus for Torvkvartalet på Torvet. Hva skal dere gjøre i dag? Håper alle der ute får en kjempefin 17. mai-feiring   

#17mai #norge #nasjonaldag #flagg #kristiansand

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg