Høster frø fra årets siste solsikker

Når en liten fugl står og forsyner seg av frø fra en av solsikkene, tenker jeg at det er på tide å høste de siste solsikkefrøene og gjøre uteplassen klar for vinteren. Jeg merker at det har blitt kaldere for hver dag som går, vi er tross alt i høst. Solsikkene har i løpet av de få månedene, fått dannet seg sterke røtter under jorda. Nå er alle solsikkene ryddet vekk og forhåpentligvis dukker det opp mange nye solsikker samme sted neste år.

Jeg hadde 3 høstklare solsikker igjen. I solsikkene lå det massevis av frø! Alltid spennende å se nærmere på alle de bittesmå frøene som sitter tett i tett.

Her er alle frøene. Sist gang jeg høstet solsikkefrø, fikk jeg bare sorte frø. Nå har jeg plutselig fått grå frø!

#planteprosjekt #solsikke #frø #solsikkefrø #planter #høst #hage

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg