Hipp, hipp, hurra for Norge!

Gratulerer med dagen! Håper dagen blir fin. Vi feirer 17. mai, Norges nasjonaldag. I dag tidlig tok jeg den siste bussen ned til byen for å komme tidsnok til å se skoletoget gå. Fordi når skoletoget begynner å gå, da stopper bussene å kjøre. Bare for noen timer. Skoletoget startet opp i Tresse, og da jeg gikk av bussen spaserte jeg et stykke. Jeg har nemlig gledet meg så til å se på skoletoget i år! Enormt mange folk var å se der, til og med noen jeg kjente!

Grått vær, men det stoppet ikke folk å ha på seg fine festklær. Jeg rakk ikke å se talen på scenen, men da jeg kom frem begynte skoletoget å gå.

God stemning når musikkorpsene spiller forskjellige 17. mai sanger!

Litt tåke, men ellers et ganske fint “bunadsvær”.

Her er det mange som gleder seg til skoletoget begynner å gå. Først går barneskolen, så de videregående skolene.

Se alle de flotte flaggene: Det er Norge i rødt, hvitt og blått!

Folk har pyntet seg så fine. Med bunad og dress. Festklær. Kjoler.

Flere bilder kommer på bloggen senere (har tatt så mange bilder og videoer). Snart skal jeg komme meg ned til byen igjen for å se borgertoget i byen. Det blir så spennende!

#kristiansand #tresse #17mai #norge #nasjonaldag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg