Oslo dag 2 – 25.07.2020

Kl. 07:20   Tidlig på morningen spiste vi en god frokostbuffet på restauranten på hotellet. Vi fikk velge akkurat hva vi ville spise. Godt utvalg, men skulle ønske de hadde noe varm mat også. Jeg spiste grove brødskiver med gulost, fetaost, syltetøy og agurk, druer, ananas, honningmelon og croissant. Drakk smoothie, smakte likt som Bama Bendit sin.

Kl. 09:30 – 10:20   Vi gikk en morgentur til Oslo Domkirke (lå rett utenfor hotellet) – Jernbanetorget – Christian Frederiks plass – Deichman – Operahuset. På toppen av Operahuset kunne vi se litt av Barcode som er et boligområde i Bjørvika. Vi var ikke innom biblioteket (visste ikke at det var et bibliotek og at det var åpent).

… og størst av alt er kjærligheten

Kl. 10:20 – 11:45   Etterpå gikk vi til Oslo Sentralstasjon for å møte de andre fra menigheten, Nordic Chinese Christian Church. Vi hadde planer om å dra til Asker sammen. Vi kjøpte sone 2 Ruter billetter i informasjonen, siden 24 timers billettene våre bare var gyldig i sone 1. Tok T-bane og endte opp på Asker stasjon. Deretter stod vi og ventet på bilene som skulle kjørte oss videre til Poverudveien.

Kl. 11:45 – 15:30   Da vi kom frem så vi et rødt bygg, en stor fotballbane og et område der man kunne låne padleutstyr og padle ut mot Poverudelva. Vi grilte, sang, spilte fotball og padlet, hadde det sosialt og ble bedre kjent med de som var med oss.

Kl. 16:15 – 16:45   Vi var så vidt i Asker sentrum. Kjøpte nye billetter, fra Asker til Oslo S i en billettautomat. Toget het Kongsberg. Vi var usikre om den skulle gå tilbake til Oslo, så vi spurte tilfeldige passasjerer om vi hadde hoppet på rett tog. De bekreftet ja. Da vi kom frem til Oslo Sentralstasjon, gikk vi tilbake til Comfort Hotel Karl Johan for å slappe av etter mange timer ute.

Kl. 16:45 – 21:20   Det ble ikke noe ordentlig shopping, men resten av kvelden var vi innom Neo Tokyo på Arkaden og Outland for å kikke på utvalget de hadde der. Vi gikk byvandring til kjente steder i Oslo: Nationaltheatret – Stortinget – Akershus festning – Det kongelige slott (Slottsplassen) – Karl Johans gate.

Fra Aker brygge, utsikt mot Akershus festning.

– Hei, jeg heter Selma ✋ Jeg kjører helt selv! Jeg la merke til en rød selvkjørende buss som kjørte gjennom en av Oslos gater. Synes den var så stilig, så måtte bare knipse et bilde. Ikke noe vi vanligvis ser i Kristiansands gater. Forhåpentlig fortsatt i testing modus.

Da vi ble sultne, var planen å finne en italiensk restaurant. Jeg elsker italiensk mat! Den ene restauranten vi tenkte å spise på var stappfull av folk som stod i kø for å bestille (Mamma Pizza), så vi bestemte oss for å gå til en annen restaurant, men den var ikke italiensk. Det ble en enkel pizza med ost og skinke til middag på Dronningens Kebab. De hadde masse kebab på menyen, og heldigvis hadde de pizza så vi slapp å gå lenger. For en fin kveld det har vært!