Enkel knappemeny

Først må du gå inn på “design”. Trykk på “rediger” og så “stilsett”. Helt nederst i stilsettet ditt setter du inn denne koden:

<style type=”text/css”>
/*Credits: Dynamic Drive CSS Library */
.mattblacktabs{
width: 100%;
overflow: hidden;
border-bottom: 1px solid black; /*bottom horizontal line that runs beneath tabs*/
}
.mattblacktabs ul{
margin: 0;
padding: 0;
padding-left: 10px; /*offset of tabs relative to browser left edge*/
font: bold 12px Verdana;
list-style-type: none;
}
.mattblacktabs li{
display: inline;
margin: 0;
}
.mattblacktabs li a{
float: left;
display: block;
text-decoration: none;
margin: 0;
padding: 7px 8px; /*padding inside each tab*/
border-right: 1px solid white; /*right divider between tabs*/
color: white;
background: #414141; /*background of tabs (default state)*/
}
.mattblacktabs li a:visited{
color: white;
}
.mattblacktabs li a:hover, .mattblacktabs li.selected a{
background: black; /*background of tabs for hover state, plus tab with “selected” class assigned to its LI */
}

</style>

Nå må du lagre stilsettet (selv om det ikke vises noe på forhåndsvisningen, ikke vær redd). For at disse skal vises må du nå gå inn i “maler”. Finn så denne linja:

Trykk CTRL+F, og søk på denne linjen.

<div id=”wrapper” class=”yui-gc”>

 

Rett under den linja setter du inn denne koden:

<div class=”mattblacktabs”>
<ul>
<li><a href=”URL-ADRESSE”>Valgfritt</a></li>
<li><a href=”URL-ADRESSE”>Valgfritt</a></li>
<li><a href=”URL-ADRESSE”>Valgfritt</a></li>
<li><a href=”URL-ADRESSE”>Valgfritt</a></li>
<li><a href=”URL-ADRESSE”>Valgfritt</a></li>
</ul>
</div>

Så må du redigere litt i koden. La oss si at du vil ha en “knapp” som heter f.eks FORSIDEN og som linker til fremsiden din. Da må du skrive inn url-adressen til fremsiden din, der jeg har skrevet URL-ADRESSE, og skrive “FORSIDEN” der det står “Valgfritt”. for eksempel slik:

<li><a href=”http://din.blogg.no/”>FORSIDEN</a></li>

GÅ inn som besøkende på din egen blogg og kopier søkelinjen til det innlegget du vil ha og lim det inn der det står URL-ADRESSE.

2 kommentarer
    1. Heisann! Vil bare si at disse forklaringene er kjempe hjelpsomme og ikke minst greie å forstå! 🙂 Men jeg lurer på en ting!
      Jeg har gått igjennom denne enkle knappemenyen og laget meg forskjellige “bokser” om trening, kosthold osv. Og jeg har klart å legge til et innlegg i hver av de, men det jeg ikke forstår er hvordan jeg skal klare å legge inn flere eldre innlegg som hører til i samme gruppen? og hvordan får jeg lagt inn nye innlegg som jeg skriver i disse “boksene”??
      Håper på et lett svar.
      Hilsen Annja 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg