Utplassering som blomsterdekoratør #5

Noe uvanlig skjedde i dag. Nå skal jeg fortelle dere. Kl. 08:30 skulle jeg gå ut til bussholdeplassen. Jeg så bussen, men jeg løp for å rekke bussen fordi jeg trodde at det var den tiden bussen jeg skulle ta. Plutselig hørte jeg noen rope bak meg. Jeg tittet bak meg. Det var en hund som kom løpende mot meg.

Jeg vet ikke hvilken type hund det var, men beskrivelsen: En hund som var liten, hvit og ligner på typen Bichon Frise. Æææ, jeg ble kjemperedd! Eieren som var en liten gutt på ca. 9 år ropte på navnet til hunden, men hunden brydde seg ikke. Så hva skjedde videre? Hunden tok igjen meg (sint blikk) og hadde så lyst til å ta meg. Bare fordi jeg løp etter å rekke bussen, betyr det vel ikke for hunden at den tror jeg er redd den? Hunden fulgte etter meg i ca. 20 meter før den snudde vei.

Jeg kom veldig tildlig på jobb. Det første jeg skulle gjøre var å lære å pakke inn blomster som skulle til levering.

Her har en ansatt vist meg hvordan jeg skulle pakke inn blomsterbuketten.

Så skulle jeg vanne noen av blomstene inne i butikken. Her er noen bilder av de jeg vannet.

Disse plantene var litt krevende. Pottene satt fast og jorda datt av. Det var ikke så lett å få den dyppet i bøtta for vanning.

Hortensia blomster.

Jeg gikk ut for å hente disse greinene med inn i kjelleren. Der jobbet jeg fra lunsj og utover dagen til klokka var 15:00.

Jeg skulle lage en krans. Jeg fikk en “ring” til å starte med.

Jeg brukte grønn ståltråd til å binde dem fast med.


Jeg lagde 3 kranser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg