Onsdag 13. februar 2013

Dette gjorde jeg hjemme: Tegnet videre på portrettfoto-oppgaven. Jeg valgte Taylor Swift og med det forstørret jeg det på kopimaskinen så det passet til et A4 ark. Deretter la jeg det på lysbordet, tegnet av de viktigste konturene med en HB blyant. Så skyggelegget jeg tegningen med grå valører.

Programfag: Plakat av Taylor Swift. Plakaten skulle være en stilisert (forenklet) form. Først fant jeg et bilde (portrettfoto) på Google med tydelige skygger. Så skrev jeg ut bildet i sort/hvitt i 3 eksemplarer. Da jeg var ferdig med det, tegnet jeg de viktigste skyggene med tusj på en av kopiene.
Da den stiliserte tegningen var ferdig, ble den scannet og lagret på PC-en, klar til å overføres på et ferdig malt lerret. Plakaten skal være i sort/hvitt + en farge om ønskelig. Gi bildet en tittel og lag en QR kode av den. Jeg er ikke ferdig med den. Jeg mangler å tegne over på lerretet.


Vikar læreren scannet tegningen på kopimaskinen og hun lagret den på sin PC. Jeg fikk sendt det over til min PC, men jeg får ikke åpnet det på annet sted enn Adobe Photoshop CS5 … Har litt dårlig tid på meg, alle skal egentlig bli ferdig i morgen på grunn av siste time med tegning før vinterferien.

Naturfag: Lærte å skrive en god rapport fra den dagen vi hadde første time naturfag (torsdag 7. februar), forsøket “1.4 Planpendel”.

Veldig enkelt å skrive, skrev mange rapporter på ungdomsskolen før. Kapittel 1 Forskning – undring satt i system. Vi gjorde noen oppgaver.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg