Livet som blogger

Jeg lever livet mitt som blogger. Helt siden 12.07.2009 kl. 21:36, har jeg startet med denne bloggen. Jeg begynte å blogge. ZHUO.BLOGG.NO var min første blogg. Det har vært en tøff tid for meg. Først synes jeg det var gøy og morsomt, også synes jeg det var kjedelig fordi jeg ikke hadde mange lesere og kamera (brukte ofte Google bilder).

Senere startet jeg opp med web-camera (sånn man har på PC-en). Jeg tok mange bilder med web-camera, men bildene ble ikke så bra – bare noen utydelige streker. Jeg ga opp to ganger på grunn av at jeg følte meg dårlig til å skrive. Jeg tok meg pause fra blogging og kom senere tilbake fordi leserne savnet meg (<3).

Da ett år var gått (nå snakker jeg om 2010), fikk jeg flere lesere. De som leste bloggen min, synes den var interessant. Jeg var en annerledes blogger. Jeg var ikke den jenta som blogget om mote, sminke og outfits. Jeg kunne ikke så mye om det. Jeg la ikke ut mange bilder av meg selv. Dere vet kanskje ikke hvorfor? En god grunn er at jeg ikke turde å vise meg frem. Jeg var for sjenert og klarte ikke å dele tankene og meningene. Det var det som gjorde meg annerledes. Derfor var bloggen min en løsning og noe som er viktig for meg. Alt av minne blir spart på ett sted, og det vil bli husket – akkurat som “kjendisene” på internett.

Noen år fremover fikk jeg en mobil med innebygd kamera slik at jeg kunne ta bilder og overføre bilder via USB kabel til PC-en. Da slapp jeg å bruke Google bilder så mye. Det var også noen blogglesere som så og sa at jeg “stjal” bildene deres. Jeg beklager veldig. Hvis jeg ser meg noen år tilbake, alt det jeg skrev, så har jeg faktisk glemt til å oppgi kilder. Hvor bildene kom ifra. Det førte til at jeg la merke til det og at jeg slettet alle innleggene. Jeg ville angre, men jeg håpet at de ville forstå. Til dere som låner bilder fra Google: Husk å skriv kildelink eller hvor du har lånt bildene ifra.

Nå bruker jeg fortsatt mobilen til å ta bilder og noen ganger et kamera. For å si det sånn, mobilen er den jeg har med meg overalt og den er enkel å ha “ved siden av når jeg trenger den”. Blir bildene for mørke eller lyse, redigerer jeg dem på PC.

At jeg lever livet som blogger – det er en hobby for meg, og som jeg har vokset opp med. Jeg får uttrykt mine tanker og meninger, skrive om hverdagen min, legge ut bilder av det jeg har opplevd … ja, man kan skrive om kjempemange ting! Å ha en blogg kan du skrive, lagre dine innlegg, se tilbake hva du har gjort og kanskje tjene penger på bloggen din. Alt er mulig, det er bare fantasien som setter grenser!

– Hvorfor startet dere en blogg?

1 kommentar
    1. Hei!!! Jeg bare liker denne blogen kjempe godt! Du er så god. Kanskje jeg skal bli fast leser? Jeg har ikke blogg, men jeg har en lenke som er veldig bra. Det er en konkurranse jeg akkurat har funnet. Du kan vinne gave kort på to tusen kroner! Meld deg på nå du og da!!! Kanskje du er heldiii!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg