Uke 22

Beklager for lite blogging i det siste. Det har vært en utrolig travel uke for meg da. Jeg har blant annet hatt norskprøve om reklame og bildeanalyse (som går på muntlig karakter), naturfagprøve om energi og alle programfagtimene om dekor på kopp og tallerken. Jeg er helt utslitt! I dag var det den siste dagen vi jobbet med dekor på kopp og tallerken. Det var en del 1, del 2 og del 3. Oppgaven så slik ut:

Del 1 var praktisk (produksjon): Dekorere kopp og tallerken
Dette er en dekor til restauranten Utsyn (later som det). Vi skulle tegne minst 5 idéskisser (tegnte mer enn 8) i målestokk 1:2, altså 50% størrelse av den koppen. Så plukket jeg ut 3 av idéene som jeg likte og tegnte i full målestokk 1:1. Jeg gjorde det samme med tallerkenen. Både koppen og tallerken måtte være “et sett”. Da alt var ferdig tegnt, tok jeg fram malesakene og malte dekoret. Min dekor er stjerner og ruter (ruter formen som i kortstokken).

Del 2 var skriftlig
Her skulle jeg begrunne valget, hvorfor jeg valgte dekoret på kopp og tallerkenen + hvorfor jeg mener dette passer i skolens restaurant. Reflekter over/tenk over bruk av papptallerkener og engangsutstyr i forhold til miljøet.

Del 3 var fagteori
Her skulle jeg svare på alle de 8 spørsmålene. Teorispørsmål som vi måtte kunne, men vi fikk lov til å bruke boka. De var ikke så vanskelige, tror jeg skjønte alle sammen.

Da timen begynte, kom alle. De var ferdig med oppgaven, leverte og dro hjem. Det var bare 2-3 som satt igjen i klasserommet en stund. Jeg var ikke ferdig (hadde ikke malt dekoret engang), så jeg satt igjen til klokka var 12:30. Da ble jeg ferdig.

Skulle ønske jeg kunne ha lagt ut bildene, men dere må vente til jeg får oppgaven tilbake. Dette var en prøve som pågikk i hele uka (alle programfagtimene), så jeg har ikke tatt bilder da.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg