Møbeldesignmodell

I dag var målet mitt å få ferdig møbeldesignmodellen. Det jeg valgte var å lage Le Corbusier’s LC2 Petit stolen. Oppgaven i stilhistorien var å lage en modell av et av møblene til den designeren jeg hadde skrevet om (som skrevet før, jeg hadde en designer som bare var kjent for lampedesign), men jeg kunne velge en annen designer. Stolens mål ble 1:4, som vil si at stolens virkelige størrelse delt på 4. Vi kunne bruke hvilke som helst materialer. Litt om materialer jeg har brukt: Kapaline til å bygge opp stolen, knappenåler for å sette sammen, RX lim og “sølvpapir”.


“Setene” (til høyre) er tatt ut og malt med sort maling.


Stolen forfra.


Stolen bakfra.


Her kan dere se ca. hvor stor den er i virkeligheten.


Stolen på sokkelen. Eller burde jeg ha sagt “sofa”? Malinga ble litt ujevn … skal fikse opp dette senere. Skulle ha laget denne modellen med skinn på, men hadde ikke nok. Da ble det derfor maling.

Legger med et bilde av den originale versjonen av LC2 Petit stolen:

Nesten helt likt som en kopi, hva synes dere om møbelmodellen?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg