Havnedagen 2014

I dag var vi nede i havna i Kristiansand. Det var fint vær og sola skinte. Vi skulle til å gå til havna, men på gata ved Sandens så vi en skyttelbuss kalt “Kristiansand Sightseeing” (en buss med to etasjer). Den var gratis, så vi tok den. Første gang jeg sitter på en sånn buss!

Denne bussen er kjent for å kjøre turister og reisende til Kristiansandsområder. Har gratis WiFi og er spennende å “bli med på tur” (kult eller hva?).


Det var kun i dag det var gratis tur. Bussen gikk fra Markens gate til havna og havna til Markens gate.


Utsikt sett fra der jeg satt – Politibilen var her fordi tollvesen skulle demonstrere søk på personbil med narkohund.


Det var deilig å sitte på taket når den var åpen så vi fikk både vind og sol samtidig.


Jeg er en turist, ok.


Velkommen til Havnedagen 2014 skilt.

På Kilden var det smaksprøver av fiskesuppe, Twist og kaffe. Elsket fiskesuppen som minnet om sjø, fisk og sommer.


Mange folk.


Elsker formen som inspirerer meg til å ta et bilde av det.


Det var mange båter som vi besøkte og gikk ombord: Redningsselskapet, Losbåten, K.V Nornen, Gamle Oksøy, Skøy, Otra og S/S Christianssand. Her er det stedet der folk har alle de knappene og kontrollene over båten. Ser et overvåkningskamera der.


Christiansholm festning. Det skjedde egentlig mye der. På bildet ser dere Elias båten.

Radiostyrt båt. 


Tidlig ute for å ta bussen tilbake, da vi fikk velge de beste plassene – helt foran i bussen i 2. etasje.


Tok bilde av en randomt bygg ved siden av Kilden.


Sett fra 2. etasje og ned.

Denne dagen synes jeg var veldig spesiell fordi den minnet meg litt om reise og sommer. Hvis dere leser og ser på bildene i dette innlegget, får dere kanskje samme følelsen som meg?

// Jeg satt nettopp her for å skrive dette innlegget, da jeg plutselig hadde krysset ut hele fanen … og innlegget var lagret som utkast. Det ble borte og jeg hadde kun lagret bildene i innlegget, men ikke teksten … utrolig nok måtte jeg fort skrive på teksten IGJEN. Irriterende. Jeg kommer sannsynligvis til å redigere dette innlegget i morgen om jeg har glemt noe. Verste følelsen for en blogger er at noe blir slettet i innlegget når man trykker feil og man må skrive det på nytt …

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg