IKEA Home Planning – kjøkken

Jeg har laget et kjøkkenforslag til Siri og Andre på IKEA Home Planning. Jeg har tatt i bruk og har analysert deres ønsker, så jeg håper at de liker det. Siden de er nyetablert og er et ungt par som har kjøpt ny leilighet med et stort kjøkken, foreslår jeg et kjøkken i L-form med kjøkkenøy. Kjøkkenet ligger i 2. etasje. Det meste av hvitevarene (kjøleskap/frys, mikrobølgeovn og stekeovn, koketopp i kjøkkenøy og oppvaskmaskin) foreslår jeg integrert fordi kjøkkenet får en mer personlig preg når det er lagt til fronter/profiler.

Det er god plass til oppbevaring av matvarer og kjøkkenting i vegghyller/skap og benkeskap. De kan oppbevare alt fra mat til hermetikk. Når de har en travel hverdag, kan de sitte å spise ved kjøkkenøya. Det skal være funksjonelt, så en side er det en kokeplate med ventilator og på begge sider er det mange skuffer og det er to sitteplasser.

Når de liker å ta det med ro i helgene og tilbringer tid sammen, kan de sitte ved spisebordet. Spisebordet er i glass, stort og uttrekkbar, så er det god plass til flere som kommer på besøk.

Dette er plantegningen, sett ovenifra. Siden de begge er oppvokst på forskjellige steder, så har de forskjellig smak. Jeg vet at de ville ha en moderne stil. Jeg foreslår en blanding av en klassisk og landlig stil siden det med landlig stil går litt om at Siri er oppvokst på en gård på landet mens Andre har vokst opp i en blokk i Oslo.

De tenkte å ha prisen mellom 45 000 – 65 000. Forslag til kjøkkeninnredning kom på 51.340,- inkludert hvitevarer/integrert.


Endelig er jeg ferdig med IKEA Kjøkkenoppgaven! Programmet var ikke det beste, men det var nyttig å kunne se og planlegge i 3D. Jeg regnet ikke med å bli ferdig i dag, men jeg prøvde i går kveld (gikk ikke, programmet lagget), så vi hadde hele dagen i dag (7 timer). Det gikk veldig bra – heldigvis!

#interiør #interiørtegning #forslag #kreativitet #ikea #kjøkken

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg