Ungdomskafé oppgave


Inspirasjonskilden jeg valgte var kunst. I stemningskartet har jeg fått vist en blanding av mange forskjellige sterke farger for å gjøre det spennende, moderne, urbant. Mange farger sammen kan skape en stemning! 


Produktkartet som viser de forskjellige møblene jeg har brukt til kaféen. Disken har jeg som tatt som inspirasjon. Det var godt allmennsbelysning, så noen belysning tok jeg med. Fargene under fototapeten = gulv farger. Vinylgulv alle 4.


I utgangspunkt var dette en plantegning av kaféen til Samsen. Brukte farger på gulvet til å dele inn som soner og for at de svaksynte også kunne få med seg hvor de var på vei. Universell utforming måtte vi ta hensyn til. Legg merke til at kaféen ikke har noen vinduer.


Gjennomsiktig ark for å tegne lysplanen.


Oppriss av en vegg. Til venstre er det en koselig sittegruppe. Til høyre er disken.


Triangel vegglamper som ga farger på veggen.


Aksonometri av hele kaféen. Først tegnet jeg hele rommet før jeg skannet inn tegningen og redigerte inn fototapeten på veggen. Bildene på veggen skulle ta igjen noen av fargene til fototapeten.


Dette brukte jeg som fototapet. Dere kjenner vel igjen dette? Populær Samsung S5 wallpaper (bildet er redigert).

#interiør #design #tegninger #kafe

6 kommentarer

Siste innlegg