Valgte bort å være russ i år

VG3 er siste året for de som ikke skal gå videre (eller som skal ut i jobb), og mange i klassen har gledet seg veldig mye til å være russ. Å være russ er helt frivillig, men det kan vi være kun en gang i livet. At folk velger å være russ, betyr det å feire at man er ferdig på videregående.

Jeg skulle kanskje være i år (var ikke helt sikker), men valgte det bort i år. Grunnen til det vet jeg ikke. Kan det være all stresset, fest og “ikke tid” som gjør at jeg har droppet det? Å se at andre er russ i år føltes så rart når man ikke er det selv. Folk har det så gøy på den tiden før 17. mai!

Jeg tenker å være russ i neste år, da går jeg sannsynligvis videre på påbygg til generell studiekompetanse som VG4 år. Hvis jeg velger å være russ i neste år, lurer jeg bare på hvilken farge av rød eller blå jeg blir.

#russetid #russ #feiring

4 kommentarer
    1. Jeg var russ i 2008, ikke av de som tok den heelt ut, men som var med til kongeparken og noen treff her hjemme!
      Jeg trodde ikke jeg skulle tenke tilbake på den tiden som en av de beste tidene jeg har hatt, ikke glem at det mest sannsynlig er den siste tiden du får være med skolevenner før de flytter til andre byer, studerer, får seg samboer å flytter osv! 🙂 Du trenger jo ikke møte opp på alt som er, men et tips fra en “gammel” russ til en “ny”, vær russ med vennene dine! 🙂

    2. Karina Larsen: Jeg har også tenkt å ta det rolig, men jeg får være russ i neste år hadde jeg tenkt. Siden det er bare en gang i livet man kan være russ.

    3. Ine Ulvøy: Høres ut som en koselig russetid du har hatt 🙂
      Det er trist å tenke på at det er siste året, men det er jo ikke sikkert at klassen blir sammenspleiset i neste år og. Som sagt skal jeg gå påbygg og de fleste i klassen skal også søke videre til der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg