Enkel markedsundersøkelse

I begynnelsen av timen fikk vi tilbake arket med spørsmål som vi skrev da vi begynte på VG3 Interiør. Kanskje noen av disse skrevne planene vil stemme etter noen år? Dette skrev jeg:

Husker godt den lange streiken, det var faktisk litt dumt at vi mistet så mye av undervisninga … og “mye må tas igjen av elevene selv”.

Oppgavene vi fikk: Enkel markedsundersøkelse og hjemmeoppgave til forberedelse av skoletur til Aalborg.

Denne markedsundersøkelsen var anonym og den lagde vi 2 og 2 på PC. Skjemaet fant vi som en ferdig mal i Word. Vi tok i utgangspunktet der vi var utplassert, så da tok vi IKEA. Vi hadde overskrift øverst: “Markedsundersøkelse på IKEA”, kommune – her var det mange som skrev “Vest-Agder” (det er et fylke, ikke en kommune) og kjønn. Undersøkelsen ble gjort i klassen der 7 svarte. Etter det samlet vi sammen informasjon og analyserte hvor mange som svarte det og det. Presentasjon av resultatene for klassen.

Etter timene med markedsundersøkelse hadde vi fri etter lunsj. Jeg var på skolen til kl. 14, og hadde mye å gjøre. Skulle tro at jeg nesten var opptatt. Dette gjorde jeg: Skannet alle tegningene mine og sendt dem på e-posten (kom sånn 60 e-poster etter å ha sjekket). Denne fantastiske idéen kom fra lærerne, de sa det var fint å ha det i en minnepenn som backup/lett å ta med hvis jeg har noe å vise senere. Så da gjorde jeg det!

#interiør #markedsundersøkelse #layout

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg