Valgkampen

Det er mandag 14. september, og en veldig spesiell dag, nemlig valgdagen for kommunestyre- og fylkestingsvalget 2015! Har man stemmerett er det viktig å ta i bruk denne. Det er viktig å være med å stemme på det partiet som vi synes er mest enig i. For noen uker siden fikk jeg et valgkort og noen andre infoark i posten. Jeg var nettopp ute på valg – for første gang! Gikk til nærmeste stemmelokale, inn på et “prøverom”, tok et ark (kommune) og et ark (fylkesting), registrerte navnet og fikk “godkjent”. Tilslutt var det bare å putte stemmearkene i en postkasse så skal de telle, for kl. 21 er fristen. De skal sikkert telle alle stemmene innen kl. 24.

I dag har vi gjort litt forskjellig på skolen. Vi har blant annet repetert litt matte og alt i kapittel 1. I norsk hadde vi presentasjon om Renessansetema og 1500-tallet. Gruppa jeg var med hadde en presentasjon om vitenskap på 1500-tallet, Nicolaus Copernicus og Isaac Newton. Etter presentasjonene leste vi et utdrag om Don Quijote og oppsummerte Renessansen på nytt.

I morgen er det aktivitetsdag for hele skolen. Det betyr at vi skal være i aktivitet. Vi på VG4 Påbygg (og noen andre) skal være hjelpere i ulike poster rundt omkring. Egentlig skal vi bare stå der og hjelpe til. Dette blir nok kjempegøy siden det skal regne i morgen.

Nå er det bare to uker til høstferien, så her skal jeg fokusere mer på skolearbeid. Har ikke vært så flink til å bruke tiden på skolearbeid hjemme, for det ender opp med at jeg blir så fort utslitt når jeg kommer hjem …

#skole #valg #kommune #fylke

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg