Matte: Begynte på nytt kapittel 4 Funksjoner 2 om definisjonsmengde og verdimengde. Vi hoppet over kapittel 3 Statistikk fordi vi var så godt igang med funksjoner.
Norsk: Vi skulle ha en norsk muntlig snakke-med-lærer om 1700 og 1800-tallet + det norske prosjektet. Hadde helga til å forberede meg til det, men etter det husket jeg ikke så mye da vi måtte lese og kunne de hele 4 kapitlene, sjekke PowerPointene på It’s og se tilbake på alle tekstene vi hadde hatt om. I timene før muntlig tid var satt opp, skulle vi sitte i klasserommet eller hvor vi ville for å skrive en nynorsk stil med vurdering. Jeg valgte å skrive en kreativ tekst om høsten på ca. 700 ord (da får vi se hvordan det går). Jeg hadde muntlig i ca. 7 – 10 minutter (merker egentlig ikke hvorfor tiden gikk så fort), men: Læreren stilte mange spørsmål og jeg klarte nesten ikke helt å få fram det jeg skulle si …
Tenk å sitte sånn her på muntlig eksamen med lærer og sensor?
Bilde: NDLA
Det er ikke alltid jeg skriver om skoledagen som har vært, men det skal prøve. Ellers er det ganske mye å gjøre i timene som vi får en/flere oppgaver og innleveringer som skal leveres innen for eksempel når skoledagen er slutt osv …
#skole #påbygg #presentasjon #norsk #muntlig