“Pepperkakehus”

I går ville jeg prøve ut noe nytt ved å lage et “pepperkakehus” uten å bruke pepperkakedeig – for jeg ville nemlig prøve å bruke kakemanndeig. Det høres litt rart ut, men jeg håpet at det skulle gå siden vi alle ikke er så stor fan av pepperkake. Jeg fant denne flotte oppskriften av huset i et hefte fra Tine.

Her har jeg tegnet av formene på matpakkepapir og klippet dem ut. Den så avansert ut til å begynne med …

Etter å ha laget deigen, har jeg prøvd å skjære dem ut – det gikk ikke så bra. Etter en stund hadde det som var skjært ut, hevet seg (ble dobbelt så stor enn det jeg hadde skjært ut). Litt surt, egentlig. Jeg ga opp, og fordi veggene var så vanskelig å lage.

Det gikk ikke så bra. Et tips: Bruk pepperkakedeig og ikke kakemanndeig neste gang når man skal lage hus. Det ble visst for mange deler og at deigen tilslutt klarer å heve seg dobbelt så det er vanskelig å sette former på det. Neste gang blir det kakemann!

#jul #pepperkake #kakemann #hus

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg