Siste store før jul

I denne uka har jeg øvd til mattetentamen. Har altså vært ganske opptatt med mye skolearbeid som innleveringer og en norskprøve på It’s. Etter å ha gjort litt hver dag både på skolen og hjemme, fikk jeg ikke tid til noe som kalles for blogg. Jeg var så utslitt og ville ikke gjøre noe annet enn å slappe av.

Nå kan jeg (nesten) puste lettet ut etter å ha tatt en stor og meningsfull mattetentamen. Vi hadde den i dag og var på to deler: Del 1 på 2 timer (uten hjelpemidler) og del 2 på 3 timer (med hjelpemidler). Til sammen 5 timer! Kapittel 1, 2 og 4 var tema. Det som er skumlest å ta en mattetentamen er å plutselig glemme alt! Hjernen søker og tenker, og kommer ingen vei … Stresset ble jeg da jeg ikke fikk til enkelte oppgaver jeg skulle ha fått til. På del 2 gikk PC-en “bananas”, oppsettet i GeoGebra forsvant plutselig og jeg måtte få hjelp. En vakt spurte meg om hun skulle ringe læreren, og jeg bare: – Ja? Læreren kom for å hjelpe, men heldigvis fikk jeg ordnet det tilbake (lurer fortsatt på hvordan jeg klarte det selv), så jeg trengte ikke hjelp allikevel.

Snart er det juleferie, og jeg kan ikke vente mer. Siste skoledag er på en mandag, men vi tar likevel siste skoledag i morgen (fredagen). Da skal vi ned til SKMU (Sørlandets kunstmuseum) for å se på Vilhelm Krag og andre kjente kunstgallerier. Selvom det egentlig ikke er skole på fredag, så er det spennende å ta en tur innom et museum. Har selv ikke vært der på mange år.

#skole #påbygg #matte #tentamen

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg