1. Nyttårsdag: Rydding og film

Mesteparten av dagen i dag ble brukt til rydding. Jeg føler at vi gjør det hvert år etter nyttårsaften. Rommet har ikke vært ryddet på flere måneder, og det var på tide å gjøre noe med det. Jeg ryddet, sorterte alle ark og bøker, og klarte å kvitte meg med en litt eldre og slitt bokhylle. Etter flyttingen av den høye bokhyllen (som er høyere enn meg selvsagt), fikk rommet et mer luftig uttrykk. Alt som jeg ikke trengte, satte jeg ned på lagerrommet som er et stort og tomt lite rom med bare stablede esker oppå hverandre. I eskene kunne det ha vært alt fra bøker til andre store og små ting. Dere husker vel TV-en jeg fikk på rommet mitt? Denne skal vekk, så jeg får en litt mindre og gammeldags TV som det går an å spille på fordi det ser så tomt ut nå. Jeg har fortsatt et tomt hjørne i mitt rom som jeg ønsker å utnytte. Det blir sannsynligvis et spillehjørne med en TV-skjerm og noe å sitte på som for eksempel en liten sofa eller noe. Rommet mitt er jo så stort!

Etter noen timer med rydding så vi på filmen Forrest Gump og litt senere Home Alone 5. Jeg synes den første filmen var kjempebra! Det handlet om hovedpersonen Forrest Gump som er en mann med IQ på 75. Han forteller om sin reise gjennom livet, der han møter historiske personer, påvirker populærkulturen og opplever historiske begivenheter uten å være klar over hvor viktige de er på grunn av sin uvanlig lave intelligens.

Home Alone 5 eller Home Alone – The Holiday Heist varte ca. en time. Litt kort og mye spolt i denne filmen. Den var i hvertfall bedre enn 4’eren! Når familien Baxter flytter inn i et nytt hus, er 10 år gamle Finn redd. Han mener nemlig at huset er hjemsøkt. En dag lager han en felle for å fange “spøkelsene”, men foreldrene blir sittende fast på andre siden av byen og Finn er plutselig alene hjemme med søsteren. Det er tre tyver som leter etter et verdifullt maleri som den tidligere eieren gjemte i et hemmelig rom i huset. Tyvene synes huset er hjemsøkt og er fullt av spøkelser, så de er nesten tilbakeholdende for å ikke gjøre innbrudd – men det dyrebare maleriet ønsker de å ha!

#nyttårsdag #rydding #film #hverdag

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg