Påbygg og videre utdanning

Skolehverdagen på påbygg har jeg blitt vandt til. Å våkne opp tidlig hver dag (selv om vi har skole 4 dager i uken), er et strev for vi starter som regel så tidlig. Dagen før pakker jeg sekken med lærebøker, skrivebøker og PC, tilsammen veier ca. 4,5 kilo. Ryggen føles så tung med den sekken. Jeg glemmer ikke de trappene, men for de fleste er det en god trening å komme seg opp hver dag. Etter at skoledagen er slutt, merker jeg hvor sliten jeg er. Da ønsker jeg å hvile en stund før jeg går i gang med skolearbeidet. Sollys er det bare noen timer av etter kl. 14, men etter det blir det mørkere og mørkere (vintertid) …

Tiden går fort mot sommeren. Spesielt når vi har fri fra skolen hver eneste fredag og alle de andre skole fridagene. Det er ikke lenge igjen til tentamen, eksamen og “trekkfag”. Mye å tenke på for tiden, spesielt når det er siste året på videregående skole. Må ikke glemme å søke universitet til høsten. I begynnelsen av skoleåret var jeg så usikker på hva jeg skulle søke på, men etter å ha tatt en tur innom rådgiveren, fikk jeg svar på det jeg lurte på. Nå vet jeg hva jeg vil søke på, og kan sette opptil 10 ønsker (!) på en liste der ønske nr. 1 er det jeg ønsker mest. Det blir nok i Kristiansand eller Grimstad.

Jeg gleder meg til å se hvilke valg som blir valgt. Det finnes så mange retninger å gå, men å velge er bare det vi selv som bestemmer. Gå for magefølelsen. Mitt mål er å klare dette siste året, gjøre det best mulig på skolen og komme inn på det valget jeg ønsker mest. Er ikke det et flott mål?

#skole #utdanning #universitetet #valg #videregående #påbygg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg