Batterier og søke skole

De to første naturfagstimene jobbet vi med en gruppeoppgave om batterier. Det var selvvalgt hvilke batterityper vi kunne skrive om, så jeg valgte om disse tre typene: Sølvoksid (små knappebatterier som brukes til armbåndsur, fjernkontroller og høreapparater), blyakkumulator (batteri i biler, motorsykler, førstegenerasjons elbiler) og litiumion (mobiltelefon, bærbar datamaskin, lesebrett, elverktøy, GPS, moderne elbiler). Batterier er så spennende å lese mer om.

De neste to timene hadde vi historie. Gruppeoppgaver om 2. verdenskrig, i ulike stasjoner. I en stasjon leste vi i historieboka og den andre søkte vi opp på nett om de andre stikkordene for å finne ut mer av hva de betydde.

Etter det var jeg hos rådgiveren og søkte skole(r) til høsten. I går listet jeg opp mine ønsker, kom fram til 7/10 valg, og disse skrev jeg inn i den rekkefølgen jeg ønsket å ha dem i. Karakterene lå allerede inne så det var ikke noe stress å få søkt da det var “godkjent”, for skolen sender disse automatisk inn på nett – noe jeg ikke trenger å tenke på. Jeg er fortsatt veldig usikker på om jeg har den “riktige” rekkefølgen, men det får bare være i noen dager til.

#skole #påbygg #utdanning #naturfag #historie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg