Jeg valgte ikke å være russ i fjor og i år

Vi er midt i april måned. Det er ca. 2 måneder igjen til skoleslutt. Om en uke skal vi ha vår andre vår tentamen i norsk og uka etter det tentamen i matte. Deretter blir det prøve i naturfag, hjemmeprøve i historie (I know, vi skal sitte hjemme og skrive denne) og øve til eksamen om vi blir trukket opp. I mai og juni kommer disse trekkfagene. I norsk analyserte vi kåseriet “Hjelp, nå kommer de og tar oss!” med retorisk analyse og skrev opp noen spørsmål til neste gang som kan bli til en quiz eller noe av det vi har hatt om i læreboka for å repetere litt. I naturfag øvde vi til prøven og i matte repetisjon der også.

Dagens: Jeg la merke til at flere på skolen er russ i år og har på seg røde eller blå russeklær for å feire snart 13 års endt skolegang. De andre i matte påbyggingsklassen hadde i hvert fall det. Jeg er snart ferdig med mitt 14. år på skolen og har valgt bort å være russ i fjor og i år. Hvorfor, spør du? Det hadde aldri passet for meg å være vekke i noen skoledager, feste eller dra til andre steder for å feire. Om jeg hadde bestemt meg for å være det i år, hadde jeg nok ingen på mitt kull å være med, for alle har vært. For sent ute og har ikke tid til det, dessverre. Inspirasjon til mitt valg fikk jeg fra denne artikkelen.

Siden det er torsdagskveld og “langhelg” (fordi mandagen er fri), skal jeg utenom å jobbe med skolerelaterte ting, jobbe med et design. Siden dette er et oppdrag vil jeg ikke røpe noe før det har gått noen uker. Jeg kan si at det er stort og skal inspirere, i hvert fall for mange av dere der ute. Hva tror du det er?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg