Hva er mitt beste festivalminne?

Hva tenker du på når du hører ordet festival? Jeg tenker at festival er som en stor fest (ofte feiring av noe bestemt), når det er mange folk som kommer og har det gøy sammen! Etter sommerferien tipper jeg at flere av dere har besøkt minst en festival. Å besøke en festival i sommer er en opplevelse og høydepunkt for livet. En festival kan ha underholdninger om film, mat, konsert med kjente artister, kjøretøy også videre.

Jeg kan ikke huske sist gang jeg har besøkt en festival? Hvis noen plutselig skulle spørre meg hvor mange festivaler har jeg vært med på, så kan jeg nok si at jeg ikke har vært med på så mange. Jeg har kun besøkt matfestivaler (med fri inngang selvfølgelig), men det var for mange år siden, men nevner: Ultras matfestival, Rema 1000 matfestival, COOP Obs! matfestival (alle på Sørlandsparken i Kristiansand), P4 lyden av Norge og Thon Hotels (i byen). Mange matfestivaler hadde servering av kjempegod mat som prøvesmaking av nye produkter, fisk og kjøtt, grillmat og de hadde også aktiviteter der man kunne vinne premier.

Tilbake til mitt beste festivalminne: Den største festivalen jeg har vært med på, er The Tall Ships Races 2015 som holdt til i Kristiansand 25. – 28. juli 2015! Vi dro dit som en familie, vi så, besøkte, gikk ombord og tok bilder av alle de store hvite seilskipene. Det er ikke alltid festivalen arrangeres her i Kristiansand (år etter år varierer for hvilket sted seilskipene besøker), så dette var virkelig et minne for livet. Festivalen bestod av fargerike salgsboder fra forskjellige land, store seilskip, aktiviteter, konkurranser og servering av god mat. Jeg glemmer ikke helikopteret som kom med Hennig Olsens verdens største iskrem (som skulle komme i Guinness rekordbok) og alle kunne smake på den (!), og alle flaggene fra forskjellige land flagret i vinden.

#VINNPS16

#festival #sommer #sommerferie #minne #kristiansand #opplevelse

9 kommentarer
    1. Mitt beste festivalminne: Så Sting og Anne Grete Preus på Stavernfestivalen ett år. Fikk også med meg Dir en grey i Gøteborg på Metaltown (festival).

    2. De aller fleste festivaler kan du jobbe som frivillig en dag og få en billett for en annen dag. Det er veldig lurt hvis det er ett band man vil se, og ikke har penger! ++ At det stort sett er kjempe gøy og jobbe på festivaler, for man får snakket med mange mennesker og blir kjent med nye folk. Jeg som har sosialangst har på en eller annen merkelig måte alltid likt å jobbe på festivaler i hvert fall, haha. Måkeskrik for eksempel, de trenger sikkert noen flere :3

    3. Palmesus er vel den eneste festivalen jeg gjerne går på, og den har jeg vært på nesten vært år siden de startet opp. For min skulle jeg gjerne vært der i år igjen og fått med meg Fedde Legrande 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg