Nydelig vær og utdanningsplaner

Jeg ser utenfor vinduet nå og legger merke til røde skyer (!). I dag har jeg hatt en travel dag da jeg har ryddet og sendt inn resten av søknad til høyere utdanning. Det var så rart at det dukket opp en melding til meg på mobil og e-post i går kveld – kl. 21 eller noe om at søknaden min var mangelfull. Overskriften begynte med: “VEDRØRENDE SØKNAD OM OPPTAK TIL HØYERE UTDANNING HØSTEN 2016”. Da la jeg merke til det: Fristen for å sende inn disse dokumentene var i dag (!), og jeg kjappet meg å skanne inn alle de dokumentene (relevante praksisperioder). Dette gjaldt bare valget mitt på studiet “Yrkesfaglærerutdanning i design- og håndverksfag”, valg nr. 5 på min liste. Etter å ha sendt dem e-post og lastet opp dokumentene på Samordna opptak rundt kl. 13, har jeg fortsatt ikke fått svar fra dem, så nå er jeg ganske nervøs og redd for hva som kommer til å skje.

– – –

I morgen drar jeg til dyreparken! Da skal jeg se på dyr og ta mange bilder. Kanskje blir det en videoblogg også. Nå vil jeg tenke på noe annet enn skole nå, men det er noen dager (19. og 20. juli) til vi får vite å komme inn på en av valgene vi har satt på lista med 10 valg (eller mindre, men jeg har satt 7 ønsker). Bare så det er sagt: Livet etter videregående folkens, er rent kaos når det gjelder å huske fristen for å søke skole.

#skole #utdanning #høyskole #universitet #vær #værfenomen #sommer #sommerferie

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg