DIY: Origami dørpynt

I dag har jeg laget meg en Origami dørpynt som jeg kan ha som pynt til døra inn til rommet mitt. Jeg har brukt 13 forskjellige farger i alle regnbuens farger! Arkene jeg valgte var litt tykkere enn de velkjente kopieringspapirene, så de var lettere å jobbe med.

Du trenger:
Fargeark (gjerne tykkere), saks, gjennomsiktig teip, nål, tråd.

Først må du kutte opp arkene til ønsket kvadratstørrelse. Jeg har brukt størrelsen 10×10 cm. Deretter bretter du etter det under (ignorer brettestrekene), men tilslutt skal det bli som på punkt nummer 4. Under der jeg holder tommelen fester jeg en liten teipbit for å holde det sammen.

Når du har brettet alle arkene, kan du tenke ut hvilken rekkefølge du vil ha dem i. Jeg har gått etter regnbuefargene (startet med rød og sluttet med rosa). Bruk en nål og lag 2 små hull i hver av dem og sy gjennom forsiktig. Etterpå vil du få dette resultatet:

Som pynt på døra blir det ikke så hvit og kjedelig:

Hva synes du om dette gjør-det-selv?

#DIY #dørpynt #interiør #origami #papirbretting

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg