For et år siden, på samme dag

I dag er det et år siden jeg bestemte meg for å kjøpe kaktusplanter. Jeg har lenge tenkt på å eie egne kaktusplanter, så 28. juli 2015 var jeg på IKEA og fant mange ulike kaktuser i små og store former og størrelser. Helst ville jeg kjøpe de små, og disse ble solgt i 3-pakning pakker, og ingen av dem var selvfølgelig like. Da jeg så disse 3 for første gang, tenkte jeg med engang at disse ville jeg ha. Disse er jo perfekte å ha hjemme.

28. JULI 2015 – DATOEN DE BLE KJØPT

CACTACEAE

I dag vil jeg gratulere disse 3 kaktusplantene som har klart seg i så mange dager (og fordi jeg har klart å passe på dem i 365 dager) fordi de ikke trenger å vannes mye, og i varme og kalde årstider. De vokser med tiden og de har selvfølgelig vokst ut av sine egne lysegrønne blomsterpotter som fulgte med da jeg kjøpte dem. Bildet over viser hvordan de så ut da jeg kjøpte dem.

28. JULI 2016 – I DAG

Den mest stikkende kaktusen … Har stukket meg på fingeren flere ganger grunnet flytting på denne.

Her vil det vokse ut små baby-kaktuser på siden.

Mye forskjell på denne kaktusen. På “toppene” vokser det hele tiden nye små som ønsker å bli så høye som mulig. Lurer på hva som skjer videre om noen måneder? Har gravd denne kaktusen lenger ned i jorda fordi den klarte en dag å knekke på bunnen (visst har den ikke røtter).

Hva slags planter har du?

#kaktus #planter #prosjekt #hjem #interiør #ikea #hage #inspirasjon #dekorasjoner

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg