Overføre bilder og videoer på en effektiv måte

Nå har jeg funnet ut en kjapp og effektiv måte å overføre bilder og/eller videoer fra mobilen til PC-en. Vil du lære det? Jeg tar mobilen min som et eksempel (med Android-versjon) og tenker at i dag må jeg få overføre bildene for å kunne blogge. Først og fremst trenger jeg ikke en USB-kabel, fordi alt foregår trådløs nå. Det finnes mange måter å gjøre det på:

  • Sende bildene til meg selv på Facebook, Gmail eller Hotmail.
  • På kamera løser jeg ut minnekortet og setter det inn på PC-en (like stort som et SD-card).
  • Lagre bildene på en sky og hente dem derfra.
  • Laste opp bildene på Tinypic eller Bildr.
  • Bluetooth (har ikke testet).

Når det gjelder å overføre videoer uten kabel, har jeg ikke fått testet det ut enda. Men på noen nettsider er det begrenset å sende eller laste opp store filer (spesielt videoer), så dette må nok gå igjennom USB-kabelen. Dette skal jeg huske på neste gang jeg overfører bilder fra kameraet: Ta ut minnekortet og sett det i PC-en = Det går mye raskere om jeg hadde gjort det på den måten enn om jeg hadde hentet kabelen til kameraet > koble den til > slå på kameraet > dra over elementer … Ja, du skjønner nok.

#foto #bilder #overføre #data #kamera #tips #teknologi #wifi

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg