Kassa burde merkes tydeligere

I går ettermiddag tok jeg en kjapp tur innom en matvarebutikk og plukket med meg 6 pakker med kjøttdeig. Da jeg var på vei til kassaen så jeg etter den korteste eller ledige kassaen. Det var 3 – 4 åpne kassaer der det stod mange i kø, og for min del ønsket jeg å spare tid så jeg gikk for den midterste kassaen. Der ved kassaen var det klistret opp et ark hvor det stod svart på hvitt med noe sånt som “ingen bankuttak” (teksten var noe lang). Jeg tenkte ikke noe over det, for ledig kasse var det, så jeg gikk dit og tok opp det jeg hadde i handlekurven, kjøttdeig pakkene, på rullebåndet. Hun som stod bak kassaen smilte vennlig og sa: “Hei”, og pipet inn vare etter vare. Deretter sa hun om jeg ville ha en bærepose, og jeg sa “Neitakk” (poseavgift). Jeg ga henne det blå fordelskortet som registreres før betaling, og jeg så at hun strevde med å vippe inn kortet så hun fikk hjelp av en annen kassadame i den andre kassaen. Hun kan være en ny ansatt. Hun la til en pose, men jeg sa tydelig “Ikke pose”, og den tok hun heldigvis vekk igjen.

Arkivbilde fra en kasse

Jeg holdt oppe en 200 kr seddel og skulle til å betale, så sa hun i denne kassaen kunne hun ikke ta imot kontanter. Altså, hvorfor kunne hun ikke si det før jeg holdt på å betale da hun så tydelig at jeg holdt kontanter i hånda? Og hvorfor er ikke kassaen markert bedre med for eksempel KUN KORT eller KUN KONTANTER. Det tok meg dobbelt så lang tid, så en kjapp tur innom ble feil å si. Hun fra kassaen skrev ut en kvittering og ga meg den, så sa hun til meg at jeg skulle gå til en annen kasse der jeg kunne betale for varene, men varene kunne ligge igjen i rullebåndet. Ok, tenkte jeg inni meg, og så meg rundt etter en helst ledig kasse. Liker virkelig ikke å måtte stå bakerst i en lang kø. Speidet etter en ledig kasse, og visst var det en, så jeg gikk til hun som hjalp til med å vippe inn kortet i kassaen. Det eneste jeg sa var “Jeg skal betale for de varene som ligger der”. Da jeg hadde gjort det, så la jeg merke til en mann bak meg der jeg hentet varene i den andre kassaen jeg stod sist i, og han betalte med kort for noen Gilde Grillpølser. Så ja, er det med kort de aksepterer i den kassaen! Kanskje jeg stod i feil kø. Siden jeg er så lite innom den matvarebutikken, så her har jeg noe å huske på det til neste gang …

#kasse #kassa #matvarebutikk #butikk #kø #handle #mat

5 kommentarer
    1. Hehe ja dette var virkelig et “problem”. Tror det er så enkelt at akkurat den kassa hadde problemer. Så hvis ikke dette gjaldt at du måtte ut av butikken til noen døende så hadde du de få ekstra minuttene tenker jeg😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg