How to: Lage en GIF

Om du ikke vet hva en GIF er, så definer det som et “levende” bildeformat. GIF er en forkortelse for Graphics Interchange Format, og det er det mest brukte billedformatet på internett ved siden av jpg/jpeg. GIF er gode til grafikk og har støtte til animasjon, fordi de kan komprimeres uten det går ut over billedkvaliteten. På internett finner vi morsomme, underholdende og mange kule GIF!

Her er et eksempel på et hus der det vises smarte løsninger. Nå skal jeg vise dere hvordan man lager en enkel GIF på GIFMaker.me (gratis).

 

 

Jeg har valgt å lage en GIF av et smykke. På forhånd har jeg gjort klar bildene i ulike farger på Photoshop.

Trykk på “Upload Images”, last opp bildene og vent. Til høyre kan man justere størrelsen, hvor fort animasjonen skal være og om animasjonen skal repeteres. Jeg har tatt på 0 times som betyr at det gjentar seg uten stopp. Når alle justeringer er gjort, høyreklikk på GIF-en, “lagre som” og last opp på Giphy for å kunne dele GIF-en videre på for eksempel Facebook eller på bloggen. Slik ble min GIF:

Her er samme GIF, bare med musikk: HER.

#GIF #smykke #mote #farger #photoshop

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg