Å ta bedre bilder

Heisann lørdag! Her sitter jeg i bilen og er på vei til Sørlandssenteret. I en av butikkene kjøpte jeg boka “BEDRE BILDER med Canon EOS digitalt speilreflekskamera”. Jeg har alltid hatt lyst til å lære om manuelle innstillinger, som jeg kommer til å lese mer om i denne boka. Ikke at jeg har et Canon EOS kamera, men jeg tror det hadde vært lurt å få gode tips til å ta bedre bilder enn å ta flere dårlige. Kanskje jeg senere vil oppgradere til et Canon EOS digitalt speilreflekskamera?

BEDRE BILDER med Canon EOS digitalt speilreflekskamera av Jukka Kolari – Peter Forsgård

Her er noen gode tips å tenke på for å ta et bra bilde: Bildevinkel, motivet, lys, komposisjon, lukkertid, blenderåpning, iso. Mer om dette senere når jeg har fått lest boka.

Ellers har jeg vandret i forskjellige butikker for å få inspirasjon, se på ting og ta bilder. Jeg tok blant annet et bilde av denne fine vesken med slangeskinneffekt, paljetter og lenkehåndtak. Must-have!

#veske #mote #foto #bilder #shopping

5 kommentarer
    1. Slike bøker er bare så fantastisk lærerike, leste en for noen år siden.. Lærte litt nytt, men er mye selvlært! Lærer over tid, men tror nesten jeg må se på den der boken selv 🙂 Tho jeg ikke har et Canon EOS kamera jeg heller!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg