Dagen før dagen: Papirbretting og flagg

I morgen er det jo Norges nasjonaldag, 17. mai! Jeg gleder meg til i morgen tidlig for å se på når barna går skoletoget. Det er alltid fint å se barn og voksne ha på seg de fineste penklærne og holder flaggene i rødt, hvitt og blått – for å feire Norge. I dag (om du har sett eller hørt), øver de fleste barnehager og skoler på å gå skoletoget, men dumt at regnet høljet ned. Ikke så gøy å gå ute i regnet, men skolen var heldig med været da det var sol i går, så de øvde på å gå i stedet for å gjøre det i dag.

Vi har pyntet vinduene med flotte papirbrettet stjerner og blomster i fargene rødt, hvitt og blått. Synes det ble så stilig!

Jeg har vært med å brette noen av disse.

I går fikk jeg i oppdrag å tegne det norske flagget på to ark i størrelsen A4: To flagg på et ark og åtte flagg på et ark som maler slik at det kunne kopieres av. Jeg brukte blyant til å tegne og linjal til å måle opp. Barna tok opp fargeblyantene og begynte å fargelegge, og i dag hang vi opp alle de ferdig fargelagte flaggene opp på vinduet i det andre rommet som en slags 17. mai dekorasjon. Det ble så fint med små og store flagg!

#17mai #mai #flagg #norge #papirbretting #diy

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg