Hva med å gi bildekredit?

Jeg bladde tilfeldigvis i KristiansandAvis utgave 19 og på side 11 så jeg en artikkel om et plantebyttemarked arrangement og et bilde jeg kjente igjen. Bildet mitt er på trykk!

Avisen brukte bildet som jeg har tatt selv uten å kreditere meg denne gangen … hmm. Før har de skrevet @cindydesign da samme bilde kom på trykk i “Smått og godt” – sida, men nå får jeg bare gi meg selv kredit. Nyhetsartikkelen i avisen er det ikke jeg som har skrevet (henviser til kilden). Muligens har de arkivert bildet mitt for å bruke det senere til andre formål, vil jeg tro.

Jeg vet ikke hvem som har skrevet teksten men hvis det var nevnt, hadde jeg også gitt kredit til forfatteren.

Hvorfor bildet mitt ble brukt som et illustrasjonsbilde har jeg en anelse om, da det handler om plantebyttemarked og at bildet jeg tok er relatert til et illustrasjonsbilde. Plantene ser ut som at de er merket med “lodd” (bildet jeg har tatt). Neste gang hadde det vært fint med bildekredit fordi det er jeg som har tatt bildet. Av og til er greit å låne bilder, men husk å oppgi hvem som har tatt bildene.

#kristiansand #foto #avis #planter #bytte #marked

2 kommentarer
    1. Den annonsen gikk jeg glipp av, men har aldri sett at de ikke har gitt kreditt før. Kan det ha vært en forglemmelse kanskje? Men uansett er det ikke gøy å oppdage om noen gjør slikt. Bildet ditt var veldig fint ♥ Kanskje jeg må ned i byen å se til Lørdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg