Bussjåfør nektet å ha oss med selv om bussen ikke var full

Fortsettelse lørdag 24. juni. Resten av kvelden ble nesten som et mareritt for meg haha. Pink Party konserten var jo ganske bra da jeg så The Main Level, Ylva, Gino Bless, Sofa, Suite 16 og litt av Jesus Loves Electro opptrådte på scenen. Vi hadde vært på konsert siden kl. 19:00, og en time senere valgte vi å gå og ta bussen hjem siden det gikk lite buss en lørdagskveld (så er også bussene innstilt på sommertid). På busstoppet stod det 5-6 ventende personer som også har vært på konserten. Konserten holdt på til over kl. 21:45 og sist ut var Isac Elliot – en favoritt. På forhånd hadde vi sjekket bussavgangene og på denne tiden hadde ikke 01 og M1 avganger på Sørlandssenteret Vest, så måtte uansett ta 100-bussen på Sørlandssenteret terminal. Vi ventet en time.

Jeg hentet kameraet og skulle til å gå inn på konserten igjen for å kjøpe mat da det var sent på kvelden (og at jeg var så sulten). Sikkerhetsvaktene holdt enda på med å sjekke veskene og alle folk som skulle inn på konsert. Som sagt kom jeg ikke inn med kamera i veska. Husker at jeg sa “kan jeg ikke engang gå inn og kjøpe mat?”. Men fikk noen til å kjøpe pølsebrød for meg som jeg spiste på vei tilbake til bussholdeplassen.

Endelig kom 100-bussen som skulle inn til byen. Bussjåføren stoppet bussen, åpnet døra foran og vi gikk opp trappa. Det var to ledige plasser foran på hver side bak bussjåføren. Jeg så mange flere plasser bak også. Bussen var ikke full. Bussjåføren sa at han ikke kunne ta inn flere og at han bestemmer. Jeg lurte på hvorfor han stoppet bussen og ikke lar oss sitte på? Vi snakket med han og spurte “hvorfor det?” og han sier “jeg bestemmer”. Han lukket døra, klemte oss nesten, og sa at vi skulle ta neste buss. Den neste bussen gikk en time senere ifølge skjermen på bussholdeplassen. Da måtte vi vente 2 timer til og det var kaldt. Det begynte å regne også …

Vi tenkte på hvordan vi skulle komme oss hjem. Plutselig så vi en taxi som kom kjørende fra Sørlandssenteret Øst. Bare en ren tilfeldighet. Vi vinket og løp bort til taxi og sjåføren stoppet etter ved rundkjøringen på XXL. En annen ville også hjem, han ventet også på 100-bussen men kom ikke på, så vi avtalte å ta samme taxi hjem og delte på taxiregningen. Må nok være første gang på lenge jeg har tatt taxi!

Jeg synes bussjåføren ikke har rett til å avvise passasjerer når det har (sitte)plass på bussen. Vi ble rett og slett kastet ut av bussen denne kvelden (for ingenting?), og hadde vi ikke tatt taxi hadde vi nok ikke kommet oss hjem.

Heldigvis ordnet det seg! Vi fikk et flexikort på 10 reiser fra AKT som en erstatning. 

#konsert #opplevelse #tanker #meninger #personlig

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg