10 ting jeg vil gjøre i oktober

Vi er nå i oktober måned og høsten er her for fullt! Ute blåser det mye og regnvær kan alltids dukke opp når som helst. Jeg slenger meg på trenden å dele 10 ting jeg vil gjøre i oktober-liste.

1. Planlegge bursdagsfeiringer
Jeg har bursdag 10. oktober og det er ikke lenge til jeg fyller 21 år! I tillegg har mange i familien bursdag i samme måned, oktober. Alt må derfor planlegges nøye, vite hva man skal kjøpe inn av gaver, pynt og ingredienser til kake.

2. Ta nydelige høstbilder
Høsten er så vakker med fargerike blader og trær. Og enda finere blir det når bladene ligger på bakken som går i fargene gul, oransj, rød, grønn … Da frister det å ta flere høstbilder med et ordentlig kamera!

3. Lese bøker
Neste gang jeg skal til byen vurderer jeg faktisk å stikke en tur innom biblioteket for å låne noen bøker. Nå som høsten er her så kan regnet når som helst bøtte ned, og da passer det å sitte i lesekroken med en god bok inntullet i ullteppe.

4. Gå i gang med et nytt Halloween-prosjekt
Jeg har allerede filmet og lagd en Halloween maske og senere skal jeg lage litt mer DIY Halloween pynt. Først må jeg få litt inspirasjon på internett før jeg går i gang.

5. Rydde rommet
Når var det sist gang jeg har tatt en skikkelig rydderunde av hele rommet mitt? Det er en stund siden sist! Heldigvis skal jeg ikke bekymre meg for å ikke ha ryddet klesskapet mitt da høstgarderoben er ferdig ryddet for en måned siden.

6. Jobbe mer med bloggen og instagram
Dette må jeg bli flinkere til! Jeg vil bli bedre til å oppdatere bloggen med innlegg som interesserer bloggleserne mine og på Instagram legge ut bilder som engasjerer. 

7. Få bedre søvn
Har merket hvor vanskelig det er å stå opp hver morgen – spesielt når jeg må opp tidlig. Da er det fortsatt så mørkt med gardinene igjen. I det siste har jeg sovet ganske dårlig, så jeg må kanskje endre søvnrytmen min med å legge meg tidligere og før klokka har passert kl. 23 hver kveld? Må bli vandt til det, men dessverre er det for lite timer i et døgn til å gjøre hva du vil.

8. Donere bort eller selge ting jeg ikke bruker til noen som trenger det
Det kan gjerne være klær som ikke lenger passer meg og ting jeg nesten aldri bruker/har brukt. Da vet jeg at noen andre får nytte av det og gleden ved å gi bort noe gjør meg alltid glad.

9. Lage nye matretter
Jeg har så lyst til å lage matretter jeg ikke har laget før, så da må jeg prøve på noe nytt. Det finnes utallige supre matoppskrifter på nett som bare MÅ lages fordi det ser så godt ut!

10. Se mer på TV
Noen ganger ser jeg TV på PC-en da jeg har abonnement og sånt, men jeg ser nesten aldri på selveste TV-skjermen. Lurer på hvorfor? Har TV-skjermen blitt så kjedelig for meg? I helgene følger jeg med på Skal vi danse på større TV-skjerm, av og til snur jeg over til dyre- og natur kanalene bare for å ha noe å se på. Elsker å studere dyrenes verden og den vakre naturen.

#tips #natur #oktober #høst #høstfarger #foto

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg