Startet fra bunnen av, nå kom paprika!

Om vinterstid er dagene korte og mørke. Jeg har merket at blomster og planter er en stor utfordring å holde i live i disse kalde månedene. Vi må ta hensyn til temperatur, sollys og hvor vi velger å plassere plantene. Det er lenge siden jeg har oppdatert dere om planteprosjektet paprikaplante, så her kommer en spennende oppdatering.

Bare for å nevne det, så har vi bare beholdt en paprika potteplante på grunn av plassmangel. Vi plantet ganske mange av dem, men kunne dessverre ikke ha så mange innendørs. Paprikaplanten står i vinduskarmen og trives svært godt da den får rikelig med dagslys gjennom det store vinduet. Den er plassert i et rom som har en temperatur på ca. 36 varmegrader. Å plante paprika fra bunnen av var ikke så vanskelig som jeg trodde og nå har det dukket opp 3 bittesmå grønne paprika som senere skal bli til rød farge.

Ønsker du å plante paprika fra bunnen av, så er det bare å bruke frøene til den ferske paprikaen du får kjøpt i butikken.

#planteprosjekt #plante #blomster #paprika #natur

4 kommentarer
    1. Jeg plantet paprika tidlig i vår og hadde de i et minidrivhus gjennom sommeren, men selv da klarte jeg ikke å få noen paprika hehe. Har du brukt noe spesiell næring? Visste ikke at det gikk an å ha de inne på vinteren, kanskje jeg skal prøve å plante noen og sette i vinduskarmen nå 🙂

    2. Iselin Renée: Nei, jeg har ikke brukt spesiell næring. Jeg plantet dem i midten av sommeren, så nå får jeg paprika. Skulle ha plantet i februar for å få paprika i sommer. Har dem i vinduskarmen ved siden av varmeovnen innendørs og de trives godt.

      Lykke til med planting 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg