Ikke la gamle minner forsvinne, bevar dem

Reklame | BGA Minner

Livet er her og nå! Vi lever i 2018, i en teknologisk hverdag. Teknologien er stadig i utvikling og forskerne finner opp flere nyttige ting som gjør livene våre enda lettere. Jeg husker jeg fikk min første mobil, Nokia 5070, da jeg gikk i 6. klasse. Den hadde svært lite lagringsplass. Hver gang jeg hadde tenkt å ta bilder, måtte jeg passe på at det var nok ledig plass. Begrensningen var ca. 20 bilder og videofilming kunne jeg bare gjøre på maks 20 sekunder. Det var utrolig kjipt å ikke ha et minnekort og god nok lagringsplass.

Nå som vi lever i nuet er det viktig å ta vare på minnene. Kamera med minnekort kan lagre mange tusen bilder og videoer, og som blogger er det viktig å dokumentere alt i hverdagen gjennom et kamera. Vi kan overføre alt til PC-en, USB og DVD “bærbar”, og senere vise de frem igjen til venner, familie og bekjente. Tenk tilbake på våre foreldre, besteforeldre og andre som ble født tidligere enn oss, hvordan bevarte de minnene sine? Alt kunne de ikke spare på, men mange lagret minnene i smalfilm, videobånd og de fleste brukte også engangskamera til å ta bilder som de senere printet ut i en fotobutikk. Foreldrene mine har fortsatt en bryllupsvideo lagret i en gammel VHS og små kassetter. Slike gamle ting bruker vi ikke lenger (VHS-spilleren produseres ikke mer), og da er det nesten ikke en mulighet å få se øyeblikkene igjen!

Sitter du på noen gamle bilder og videoer i gamle formater, vil jeg anbefale å besøke BGA Minner som er eksperter med overføring av smalfilm, videobånd, lysbilder/negativ og lydbånd over til DVD/USB. De vet hvor betydningsfullt minner er for deg og dine kjære, og de hjelper deg nøye med de beste minnene bevart trygt i et digitalt format.

#minner #bilder #videoer #tips #bgaminner #dvd #usb #øyeblikk

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg