En kul dings til mobilkameraet

Jeg har vært på nettshopping (kunne ikke la være) og trykket plutselig “bestilt” på en vare som fanget min oppmerksomhet. Det er en …

La meg presentere: Det er en HD12X Zoom linse som passer til de fleste smarttelefoner! Den festes med en klype som følger med, på baksiden av telefonens kameralinse. Jeg har lenge hatt lyst på en ekstra linse med lang zoom på mobilen for å kunne ta bedre bilder av fugler, fly, utsikt som er langt borte og selvfølgelig av månen som lyser opp på den mørke nattehimmelen. En dag så jeg annonsen på Instagram (med rabatt), og da bestilte jeg den. Lurer på om den er verdt de 265 kronene?

På nettsiden deres står det at man kan ta profesjonelle kvalitetsbilder. Det hadde vært supert å ha med overalt siden den er lett i vekten enn at jeg drasser med meg rundt den tunge speilrefleksen 24/7 når jeg skal til ett sted hehe. Tenk så mange fine bilder jeg kan ta med denne zoom linsen festet på mobilkameraet. Av naturen, utsikter, bygninger og dyr, og ting som er så langt borte enn det øyet kan se. Kanskje jeg får et pent bilde av månen som jeg var så gira på å se? Gleder meg til denne magiske dingsen kommer i posten, for da skal denne prøves ut.

Bildet over er hentet fra HER (eksempelbilde av månen). Som dere ser så kan man fotografere månen på lang avstand slik at månen blir stor og detaljert. Månen har faktisk flekker på seg!

#mobilkamera #kamera #mobil #linse #foto #zoom

4 kommentarer

Siste innlegg