Jeg klarte å drepe en kaktus

Denne IKEA-kaktusen vil bli svært savnet. Det som skjedde med den, var at den døde av for mye vann. Hvis du har en kaktus og vanner den med litt for mye vann, så kan den dø. Kaktus er forresten en type sukkulent, altså en plante med tykk hud som trenger lite vann. På fredag brukte jeg sprayflaske med vann da den så nesten tørket ut. I går oppdaget jeg at kaktusen falt utover og fargen har blitt så lysegrønn i midten. Den hadde ingen røtter som holdt igjen og da jeg tok litt på den, revnet den. Dessverre må jeg sårt si farvel til min kjære kaktus som jeg har hatt siden 28. juli 2015.

Dette bildet ble tatt 16. desember 2017. Kaktusen til venstre var fortsatt like hel og kaktusen til høyre er den jeg har igjen. Den skal passes godt på så det samme ikke skal skje igjen.

Dette bildet ble tatt i går, 13. januar 2018. Kaktusen så ikke helt frisk ut med de lyse fargene i midten. Uff, det er så trist å ha en mindre kaktus å se på …

#kaktus #blomster #planter #dekorasjon

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg