Onsdag 7. februar 2018

I dag tidlig var det bare å ta bussen ned til byen og møte opp på legestasjonen, si navnet og personnummeret mitt til hun bak resepsjonen, og hva jeg skulle ta. Jeg har fått dose 2/3 av HPV-vaksinen. Første gang jeg tok denne vaksinen var i desember, og nå i februar var det på tide å ta neste dose. Har fått en del meldinger om at det er lurt å ta den, man vet aldri om hva som kommer til å skje senere når man ikke har fått tatt den. Totalt er det tre doser jeg må ha i meg i løpet av dette året, så neste gang jeg skal vaksinere meg blir en gang i juli/august, men etter datoen 7. juli. Jeg må helt ærlig si at jeg har gruet meg litt til vaksinasjonen i dag – jeg vet jo ikke hvordan jeg vil reagere etter sprøytestikket, hehe. Har litt sprøyteskrekk, men det går som regel greit når jeg slapper av og tenker på noe annet. Heldigvis har jeg ikke fått noen bivirkninger enda, men føler jeg er litt svak i armen. Håper det går over snart så jeg slipper å tenke på stikket.

Etter vaksineringen tok jeg bussen tilbake og dro på jobb. Jobben har blitt mer som en jobb, selv om jeg er i praksis. Kanskje kalle det for en praksisjobb. Der lærer jeg så mye hver dag og rutinene sitter så godt “klistret” i hodet at jeg husker ting til punkt og prikke. Fra der jeg startet til i dag har jeg allerede fått masse erfaringer som jeg kan ta med videre i senere arbeid, og opplevelsene jeg har vært gjennom – jeg lærer av ting jeg gjør. Det beste er at ingen dager er like. Jeg får lære bort det jeg kan, hjelpe de som trenger hjelp og støtte, de som trenger oppfølging og mye mer.

På bildet under kan dere se en aktivitet jeg har vært med på å bygge for noen uker siden. Vi har brukt gule erter eller kikerter + tannpirkere til å bygge disse flotte tredimensjonale figurene. Kjempegøy å bruke kreativiteten til å lage noe stort og smått!

#personlig #jobb #praksis #kunst #figurer

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg