Velkommen, mai

Endelig er en ny måned her! Velkommen skal du være, mai. Nå er det ikke lenge igjen til Norges nasjonaldag, 17. mai. Jeg håper det vil bli fint vær den dagen da jeg har tenkt til å ta masse bilder og filme, men jeg sjekket på accuweather 16 dager frem i tid og fant ut at værmeldingen spår delvis skyet, litt regn og en temperatur på rundt 12 grader. Vel, vi får håpe været holder seg, det hadde vært så kjipt med dårlig vær på selveste nasjonaldagen når vi er ute og feirer dagen.

I år har mai en del røde dager og fridager: Blant annet har vi Offentlig høytidsdag (1.), Kristi himmelfartsdag (10.), Grunnlovsdagen (17.) og Pinse (19. – 21.).

Jeg sitter fortsatt på noen bilder som jeg har tatt i forrige måned som jeg ikke har delt på bloggen før nå. I byen er det fortsatt mange fine blomster å se. De hvite blomstene på bildene kalles for snøklokker og de blå for snøstjerner.

#blomster #planter #mai #våren

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg