De første spirene etter en uke

Søndag forrige uke ble planteprosjektet mitt startet. Jeg sådde 6 solsikkefrø, 5 tomatfrø, 3 agurkfrø og til sammen 12 spinatfrø fordelt i to melkekartonger og tre plastkopper. Hver dag har jeg passet på å vanne og sørge for at de får nok sollys, men de står ikke for lenge ute. I direkte sollys tørker både de små spirene og jorda fort ut, så da må jeg passe på å vanne relativt ofte.

Nå har to av solsikkene begynt å spire og det har også en av tomatene. Jeg tenker alltid at det tar ikke lang tid for solsikkene å komme frem, siden de er så glad i sola.

I ettermiddag fant jeg frem en lyseblå skjært av melkekartong (som jeg hadde spart siden fredag) og tre yoghurtbegere. I de ble det plantet 9 nye agurkfrø i melkekartongen og 2 tomatfrø i hvert yoghurtbeger. Vi oppdateres!

#planteprosjekt #spinat #agurk #solsikke #tomat #planting #hage

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg