Ny plass til solsikkespirene

I går skrev jeg om at solsikkespirene hadde for lite plass. Derfor har jeg i dag, vært ute og omplantet alle de 5 solsikkespirene i plastpotter. Pottene hadde hull under, så jeg måtte dekke de delvis med en avis under så jorda ikke skulle renne gjennom. Da jeg hadde tatt ut solsikkespirene fra melkekartongen, så jeg at de hadde masse røtter, og noen var litt vanskelig å skille fra hverandre.

Nå får de så god plass til å gro fast sine røtter. Har dessverre ikke nok plass i hagen så de må nok være i potter. Jeg gleder meg veldig til å se de blomstre fra juli. Disse solsikkene kan strekke seg opptil 200 cm i høyden!

#planteprosjekt #hage #solsikke #planter #spirer #diy

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg