Dette har jeg gruet meg til i dag

I dag var det siste runde med Tour des Fjords her i Kristiansand. I ettermiddag fra kl. 16 skulle enkelte veier delvis sperres og trafikken stoppes. Den tiden kunne ikke bilen og bussen benyttes så de fleste gikk eller syklet. Bydelen jeg dro til var ny for meg selv om jeg har vært der noen få ganger, og jeg var usikker på om jeg rakk bussen tilbake på grunn av veisperringen. Jeg er avhengig av å ta buss de aller fleste dagene for å komme meg fra et sted til et annet spesielt i tanke på lang vei. Førerkort og sykkel har jeg dessverre ikke. Å gå tar altfor lang tid sammenlignet med å ta kollektivtransport da det blir en del venting.

Alternativet var å enten gå en halvtime før for å rekke den siste bussen som gikk fra den bydelen til byen eller spørre om noen kanskje kunne kjøre meg. Å, som jeg stresset med å finne ut hvordan jeg skulle komme meg ut av bydelen! Av ren flaks rakk jeg bussen som jeg tenkte å ta og overgangsbussen i byen som kom et minutt for sent, gjorde at jeg rakk den. Hvis den ikke kom senere hadde jeg nok vært igjen i bydelen uten buss tilbake på to timer, og det hadde vært så nedtur.

#tourdesfjords #personlig #sykkelritt #trafikk #kristiansand

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg