Omplantet tomatspirene

Da jeg kom hjem var det å sette i gang med litt hagearbeid før middag. Jeg tenkte på tomatspirene som har vokst seg så store og nå må det gjøres noe med melkekartongen og yoghurtbegerne. Fant frem den siste pakken med hagejord, potter, en spade og et par hansker. Nå skal tomatspirene omplantes! Jeg tømte plastkoppene og den ene melkekartongen der det nesten ikke var noe liv, bortsett fra den lille paprikaspiren. Den omplantet jeg sammen med en av pottene med tomatspirer. Frøene fra spinat- og agurkene spiret ikke i det hele tatt, så de ble kasta. Jorda som var oppi plastkoppene og melkekartongen, var helt våt. Det tok jeg og la oppi de nye pottene i stedet for at det gikk rett i søpla.

Maks 2 stk spirer i hver potte. Den ene brune hadde jeg 3 stk tomatspirer i. Under ser vi alle tomatspirene og den bittelille paprikaspiren:

Solsikkespirene har også vokst.

Vårløken har vokst så mye på så kort tid. Meget imponert at det er lett å plante fra røttene!

#planteprosjekt #hage #tomat #solsikke #grønnsaker #planter #spirer

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg