Tur til Odderøya for å se etter kunst

I dag vandret jeg en tur opp til Odderøya. Det var for å finne ut hvor på Odderøya barnehagen lå og se etter gatekunst der. Jeg har jo ikke vært så mye oppe der i det siste og da jeg fant ut hvor barnehagen holdt til, er det ikke noe stress å finne veien neste gang jeg skal dra dit. Her kommer noen bilder fra turen:

Det stod 2 stk av disse midt i veien for å vise at det er forbudt å kjøre opp til Odderøya med bil (men kan benytte en annen vei). De var dekorert med fargerike sirkler i hvit, gul, oransje og grønn. For en fin kunst på veien!

Gatekunst på bygninger er veldig populært nå for tiden. Ser mer ut som tagging?

Stempel, 2018 av Sandra Norrbin, temporært kunstverk. Det er laget i forbindelse med Tour des Fjords og skal forestille en utgravd pil i gressplen. Pilen er 20 meter langt og 27 meter bredt og peker mot to retninger. Å følge sin egen vei handler kunstverket Stempel om. Det står midlertidig, frem til sommeren. Les mer om kunstverket HER.

På vei til barnehagen så jeg et uvanlig tre i gult og oransje med små blader i greinene på toppen. Look at this beautiful tree!

#odderøya #kristiansand #natur #tur #gatekunst #graffiti #streetart

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg