Dag 4: Urban kunstmuseum

Torsdag 2. august 2018 – dag 4: Urban Nation, Zoologischer Garten, shopping, sjekker bussene, kveldsbilder

I dag spiste vi frokost på hotellrommet (kjøpte mat på Edeka og Bäckerei Steinecke (Europa-Center) før vi spaserte fra Hotel Palace til kunstmuseum Urban Nation som ligger i Bülowstraße 7. Vi gikk via Kurfürstenstraße som tok 1,8 km / 24 minutters gåtur. Det var gratis inngang på Urban Nation, og jeg synes besøket var verdt det. Jeg mener, du får lov til å ta bilder der inne og får se masse nydelig urban kunst for free. Fasaden på bygningene var også pyntet med kunst.

Et gullskilt!

Gatekunst noen kvartaler unna Urban Nation. 

På EDEKA (supermarked) kjøpte vi lunsj og spiste ute i en liten park. Etter lunsj gikk vi tilbake til Hotel Palace og slappet av inne på hotellrommet før vi enda en gang tok en tur ut og sjekket hvor nærmeste busstoppet var og når bussene der skulle gå i morgen (reiser hjemover dagen etter).

Hotel Palace ligger i nærheten av Mercedes-Benz merket.

Bussholdeplassen het Zoologischer Garten stasjon og vi så etter buss X9 og buss 109 på kartet. De gikk begge til Flughafen Tegel Airport, men buss X9 er expressbuss som vil si at den kommer raskere frem sammenliknet med buss 109. Det går busser nesten hele tiden.

Det var ikke så mye å gjøre resten av denne dagen. Broren min ville dra til Zoologischer Garten, men zoo stengte om noen få timer. Greit at det lå i nærheten, men man har nesten ikke tid til å vandre rundt hele parken på tre timer før stenging. Han ville se isbjørn og panda, dyr vi ikke får se i Dyreparken i Kristiansand.

Til middag spiste vi ute på Jim Block (Am Zoo-Palast). Dette er typisk McDonald’s mat synes jeg og spiser som regel ikke så mye av dette. Menyen jeg bestilte kalles for: Beef Cole Slaw 180 g Prime Beef, Cole Slaw, Pommes + soda water.

I dag er vår nest siste dag her i Berlin, så kvelden ble brukt til pakke vesker, sekker og bagger. Det er så trist å tenke på at ferien vår er over, vi skulle gjerne ha vært her litt lengre. Vi reiser i morgen tidlig, så alt må være pakket klart til da.

Om kvelden tok jeg og mamma en tur ut for å se Berlin når alt hadde blitt mørkt. Berlin.

#berlin #tyskland #reise #tur #urbannation #zoologischergarten

2 kommentarer
    1. For en fin dag!
      Ergrer meg enda at jeg aldri fikk sett noe kunst da jeg var i Berlin for noen år siden. Visste ikke hvor mye interessant det var innen kunstverden.
      Beundrer det tredje siste bildet. Linjene som lysene lager gjør at det er veldig behagelig å se på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg